Kolik stojí práce v reklamní agentuře?

Víte, že práci svého generálního ředitele si reklamní agentury v Česku cení v průměru na 4 500 Kč za hodinu? A za hodinový výkon kreativního ředitele si účtují 3 800 Kč. Vyplývá to z průzkumu, který mezi svými členy provedla Asociace komunikačních agentur ČR.

Člověk, který v agenturách vede týmy pro jednotlivé klienty, se nazývá account director a jeho služby mají hodnotu 2 600 Kč za hodinu. Za hodinu práce reklamního textaře byste zaplatili v průměru 1 900 Kč a odborník, který určuje, do kterých médií bude nejvhodnější reklamu umístit, vás přijde na 2 200 Kč za hodinu.

Hodinová taxa řadového chlapce či děvčete „pro všechno“, jehož úkolem je plnit běžné každodenní úkoly od objednání pizzy pro zvukaře při natáčení reklamy, přes zajištění tisku prezentací pro nového klienta, až po vrácení zapomenutého klobouku celebritě, která si jej zapomněla v agentuře při jednání o výši honoráře za poslední promo na Facebooku, činí 1 200 až 1 300 Kč. Nejméně ze sledovaných profesí si reklamní agentury cení asistentů nebo asistentek, za jejichž výkony žádají v průměru 850 Kč na hodinu.

Mzdy a s nimi spojené další informace o pracovním trhu sleduje také Český statistický úřad, na jehož internetových stránkách si můžete některé zajímavé údaje prohlédnout.

Více zde a zde.

Více informací na www.czso.cz

Zaměstnanost, nezaměstnanost