Evropská unie je rájem e-shopů

Téměř dvě třetiny Evropanů si v roce 2018 objednávaly zboží po internetu, o deset let dříve to byla necelá třetina. Nejrozšířenější byl tento způsob nakupování ve Skandinávii a v západoevropských zemích.

Podíl on-line zákazníků stoupá

V roce 2018 nakupovalo on-line 60 % obyvatel Evropské unie ve věku 16 až 74 let, zatímco v roce 2008 to bylo 32 %. Přestože muži nakupují po internetu o něco více než ženy, za posledních deset let vzrostl podíl on-line nakupujících více u žen (z 30 % v roce 2008 na 59 % v roce 2018) než u mužů (z 35 % v roce 2008 na 61 % v roce 2018). Celkově se podíl on-line nakupujících zvýšil ve všech věkových skupinách obyvatel EU. Největší vzestup zaznamenali statistici u mladších uživatelů internetu ve věku 16 až 24 let (ze 40 % v roce 2008 na 72 % v roce 2018) a dále u osob ve věku 25 až 34 let (ze 46 % v roce 2008 na 78 % v roce 2018).

On-line nakupují dva ze tří Čechů

Nejvyšší podíl lidí, kteří nakupovali on-line, byl v loňském roce zaznamenán v Dánsku (84 %), ve Velké Británii (83 %), Nizozemsku (80 %), Švédsku (78 %) a Německu (77 %). V roce 2019 nakoupilo přes internet 59 % obyvatel Česka, přičemž ještě v roce 2010 nakupovala v e-shopech pouze čtvrtina Čechů. Ženy nakupují na internetu nejčastěji oblečení a obuv (45 % z nich), kosmetiku (31 %), vstupenky (26 %) a ubytování (24 %). Muži si nejčastěji kupují přes internet počítače a elektroniku včetně příslušenství (30 %), oblečení a obuv (28 %), ubytování (26 %) a sportovní potřeby (24 %). On-line nákupům v době Vánoc dominují mobilní telefony, dámské parfémy a stavebnice Lego. Více ZDE.